Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 3 dagar inom Sverige, Danmark och Finland.
Vi skickar beställningar med Postnord varubrev eller DHL-paket. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket och brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 300 kr (240:- + moms) för vårt arbete med hantering av varorna och fraktkostnader.
Prissättning sker efter postens/transportörens portotabell för brev och paket.
För beställningar på webbsidan gäller enhetsfrakt 60:- och fri frakt för beställningar över 2000:- (gäller leveranser inom Sverige)
Vid leveranser till utlandet tillkommer verklig fraktkostnad.
För slipning och reparationer faktureras verkliga fraktkostnaderna.
Ångerrätt/Reklamation
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Det är alltid garanti på de produkter du köper (2 år). Du står själv för returfrakten när du har ångrat dig, I garantiärenden står Lyckliga Fåret för frakten.
För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Betalningsalternativ
För köp på webbsidan:
Nets easy Checkout. Dvs kortbetalning och Swish.
Efter identifiering och riskbedömning visar Nets Easy Checkout vilka olika betalningsalternativ du kan använda - för närvarande kortbetalning och Swish.
Oavsett val av betalningsalternativ så är det Nets Easy Checkout som hanterar själva betalningstransaktionen när du köper en produkt eller tjänst via butiken.
Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska riktas direkt till butiken.
För eventuell faktura betalning/förskottsbetalning kontakta oss info@lyckliga.nu
Kvitto följer alltid med leveransen till dig.
För betalning av slip- och servicetjänster:
Tjänster och frakter faktureras med 20 dagar betalningsvillkor och faktureringsavgift 20:- + moms
Vi kan be nya kunder om förskottsbetalning.
Personuppgiftslagen GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen GDPR). Vi hanterar de personuppgifter som du själv lämnar i till exempel formulär här på webbplatsen. Du har givetvis rätt att begära ut den information som vi har lagrat om dig och att begära rättelse av detta.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/...
En liten angelägen tanke att ha med i ditt köpbeslut
Så gott som alla nya prylar (också klippmaskiner och saxar) har en verklig kostnad som är många gånger större än pengarna vi betalar - i form av miljöförstöring, koldioxidutsläpp, resursslöseri, exploaterad arbetskraft.
7 eftertänksamma frågor att ställa innan du handlar
- Reducera - behöver jag köpa det här?
- Reparera - kan jag reparera-underhålla det jag redan har?
- Återanvända - kan min gamla pryl användas av någon annan, säljas eller lämnas i inbyte?
- Återvinna - kan min gamla utslitna grej återvinnas och användas till något annat?
- Årskostnad, kvalité och livslängd - kommer mitt inköp att tjäna väl och leva länge?
- Dela - kan jag samköpa med en vän, för lägre kostnad och större nytta?
- Låna eller hyra - behöver jag äga?